‘Ya Allah, rahmatilah pembaca blog ini, sihatkan ia, ampunilah dosa-dosanya, berkatilah amalannya, janganlah Engkau balikkan hatinya setelah Engkau beri petunjuk dan hidayah kepadanya dan ya Allah masukkanlah ia dan keluarganya kedalam syurga FirdausMu serta jauhkanlah ia dan keluarganya dari azab nerakaMu. Sesungguhnya ya Allah, hanya kepada Engkau kami sembah dan hanya kepada Engkau sahajalah kami meminta pertolongan. Ya Allah jika rezeki pembaca blog ini masih diatas langit, turunkanlah ia, jika rezekinya di dalam bumi, keluarkanlah ia, jika rezekinya jauh, dekatkanlah ia, jika rezekinya haram, sucikanlah ia dan jika rezekinya sukar, Engkau permudahkanlah ia” Ya Allah kurniakanlah kepada kami segala kebaikan yang Engkau kurniakan kepada hamba-hamba Mu yang soleh.

18 Februari 2011

Tika Dan Saat Ini

Tika dan saat ini,
aku masih bermenung,
masih memikirkan tentang nasib diri,
sampai bilakah ku harus begini?
Tika dan saat ini,
aku masih bermenung,
sendirian merenung kelamnya malam,
bersama titis-titis sang embun jantan.
Tika dan saat ini,
aku masih keliru,
antara realiti atau mimpi,
seakan tak percaya,
aku kini jauh di rantauan.....
Tika dan saat ini,
aku masih membungkam,
memikrkan,
mungkinkah takdirku disini?
Tika dan saat ini,
hatiku sebak,
mengenangkan kampung halaman,
terimbau kenangan-kenangan dulu,
saat tawa riang,
saat tangis duka,
saat gembira ria,....
Tika dan saat ini,
hanya bulan dan bintang menemani ,
menghitung hari demi hari,
mengira percaturan hidup,
demi merealisasikan sebuah impian.......
Tika dan saat ini,
hanya padaNYA mampu ku bermohon,
meminta perlindungan dan kekuatan,
dalam aku mengharungi tiap dugaanNYA....
semoga aku lebih kuat,
dalam menjalani hidup sendirian......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan