‘Ya Allah, rahmatilah pembaca blog ini, sihatkan ia, ampunilah dosa-dosanya, berkatilah amalannya, janganlah Engkau balikkan hatinya setelah Engkau beri petunjuk dan hidayah kepadanya dan ya Allah masukkanlah ia dan keluarganya kedalam syurga FirdausMu serta jauhkanlah ia dan keluarganya dari azab nerakaMu. Sesungguhnya ya Allah, hanya kepada Engkau kami sembah dan hanya kepada Engkau sahajalah kami meminta pertolongan. Ya Allah jika rezeki pembaca blog ini masih diatas langit, turunkanlah ia, jika rezekinya di dalam bumi, keluarkanlah ia, jika rezekinya jauh, dekatkanlah ia, jika rezekinya haram, sucikanlah ia dan jika rezekinya sukar, Engkau permudahkanlah ia” Ya Allah kurniakanlah kepada kami segala kebaikan yang Engkau kurniakan kepada hamba-hamba Mu yang soleh.

17 Julai 2012

Durian oh Durian

aduhai fening kepala bau durian merata tempat......ditepi2 jalan, dipasar2 ikan & sayur pon ade jugak.....wah kt belakang umah aku pon ade jugaklaaaa hahahahaha.....seronoknye taun ni aku dah xpayah beli durian tepi jalan sebab kt umah ada 3batang pokok durian yang boleh tahan la buahnya.....sukenyeeee aku....almaklumlah aku ni kan hantu durian hwahwahwa......
pernah jugak aku merengek minta hubby belikan sebab durian atas pokok kecik lagi tp kt bandar dah banyak org jual....Alhamdulillah berkat kata2 dorongan mr. hubby yg suh aku bersabar, akhirnya aku dapat menikmati durian yg SHEDAPPPP hingga menjilat jari.....

nampak x yang BESO sekali tu??? grrr bestnye.....hmm 4 biji nih aku makan berdua orang je dgn mr hubby....hahahahaha yg kelako mr hubby leh layan pulak kerenah aku yg agak kebudak2an bile jumpe durian.....siap berebut lagi....hahahaha nasib baiklah cucu2 xde.....kalau tidak malu je wei.....


ini pulak isi durian yang xboleh dimakan tapi boleh dimasak.....ngeeee.....ce tengok bebetol....gebu kan isi die.....macam tu lah yg aku dgn mr hubby rebutkan....bayangkan pulak bila bertukar warna jadi kuning keemasan.....perghhh memang sedap lah.....thumbs up.....bila aku cakap sedap mulalah mr hubby memuji diri sendirik.....yelah pokok die tanam mesti manis macam die....ahakz sila jgn muntah hijau.....sekian dulu cerita pasal durian sebab nak g belakang umah pungut durian yg baru jatuh.......whewwwww i love my life

Tiada ulasan:

Catat Ulasan