‘Ya Allah, rahmatilah pembaca blog ini, sihatkan ia, ampunilah dosa-dosanya, berkatilah amalannya, janganlah Engkau balikkan hatinya setelah Engkau beri petunjuk dan hidayah kepadanya dan ya Allah masukkanlah ia dan keluarganya kedalam syurga FirdausMu serta jauhkanlah ia dan keluarganya dari azab nerakaMu. Sesungguhnya ya Allah, hanya kepada Engkau kami sembah dan hanya kepada Engkau sahajalah kami meminta pertolongan. Ya Allah jika rezeki pembaca blog ini masih diatas langit, turunkanlah ia, jika rezekinya di dalam bumi, keluarkanlah ia, jika rezekinya jauh, dekatkanlah ia, jika rezekinya haram, sucikanlah ia dan jika rezekinya sukar, Engkau permudahkanlah ia” Ya Allah kurniakanlah kepada kami segala kebaikan yang Engkau kurniakan kepada hamba-hamba Mu yang soleh.

03 Disember 2012

dup dap dup dap.....

Assalamualaikum...... 

hai dah lama x menulis....naik kebas jari jemariku yang halus mulus nih (chewah).....hmm yg sebenarnya kebuntuan idea nak menulis.....almaklumlah sejak nak jadi mak budak ni asik sibuk je....ngeeee ape2 je la melalut pepagi nih.... 

 okey lah, arini nak cite pengalaman berbadan dua.....eksaited ngat nak ada baby sendiri....perasaan yg xboleh diluah dengan kata2.....pejam celik dah 6 bulan cinta hati kami bertapa dalam rahim aku....dup dap dup dap terasa denyutan jantungnya (iye iye jer aku)....baik je dia cume kadang2 tu ade jugaklah meragam....hehehe suke suke suke....tapi dalam suke2 tu ade jugak sedihnye....memula aku ingatkan aku akan ok sepanjang tempoh kehamilan sebab setakat ni aku xde alahan sangat....xde muntah2 macam org lain....masih lagi boleh memandu pegi balik keje....(kadang2 je nak manja ngn hubby minta hantar hehehe).....ayat xbole bla....di awal trimester pertama en hubby yg alahan...cian die....demam....susut sikit badan die....trimester kedua sekali lagi en hubby diserang alahan....seminggu dia demam....susut banyak.....sedih tengok die....ha masuk trimester ketiga giliran aku pulak....sekarang ni masuk minggu ke3 aku dok tergaru sana tergaru sini....dah macam kera....puncanya: aku pon xtau....g kinik doktor kata alahan....alahai dok apasal la pulak alahan gatal2??? xde ke alahan lain??? memula tu aku ingatkan salah makan ke alahan ubat ke....tapi doktor kata alahan ibu mengandung.....huwaaaaaaaaa sakit woooo..... 


                         macam ni la lebih kurang gatal2 kt badan aku sekarang nih.....

memula sikit je tapi lama kelamaan semakin menjadi2 la pulak gatal ni....sekarang dah naik sebadan dah sampai ke kepala....hahaha malu wei bila keluar dok tergaru2...mesti org ingat aku ni penternak kutu....aku xboleh panas....ha yang ni ok sikit la sebab aku perlu berada di tempat yg berangin setiap masa.....kt opis ok la sebab econ....tapi kekadang tu datang gatal dia menggaru jugak....pejabat x pejabat....kalau dah gatal ya ALLAH....rasa nak menjerit jerk.....arrgggghhhhhh......lau kt umah berebut kipas dengan en hubby....selalunya aku yg mengalah g lari bilik sebelah pasang econ....tup tup tertido hehehehe dah pasang econ kn sejuk apa lagi la....


                                gini le rupe aku menggaru....sampai melecet2

aritu ada la doktor bagi ubat sapu tapi xjadi apa2...xde kesan pon....macam2 aku cuba....calamine lotion, bedak antibakteria, krim gatal (klinik), last2 aku guna econazine cream....Alhamdulillah ok sikit....ok xbermakna sakit tu baik ye....cume kurang sikit la....masa mandi aku ganyang dengan dettol cukup2 pas mandi sapu econazine lak....better than before....tapi malam nak tido sekali lagi aku sapu bedak pulak sebab nak bg tido lena....hehehehe.....cerdik x??? yang xtahan nye sekarang ni area kepala & tangan...hadoi setiap masa rasa nak menggaru..... sekarang pon dok tergaru2 lagi nih....sib bek la meja tertutup (gatal kt kaki) leh gak kaber2 malu.....


                          ghupa haku (xsenonoh kan) bila diserang gatal2 kepala

kepada kawan2 yg membaca belog aku ni aku minta korang doa2kanlah kesihatan aku dan cinta hati kami....semoga kami berdua sihat2 hendaknya.....doktor kata aku akan alami kegatalan ni hingga saat melahirkan.....lama g tu....ada lebih kurang 3 bulan lagi....alahai omakkkkkk huhuhuhuhu........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan