‘Ya Allah, rahmatilah pembaca blog ini, sihatkan ia, ampunilah dosa-dosanya, berkatilah amalannya, janganlah Engkau balikkan hatinya setelah Engkau beri petunjuk dan hidayah kepadanya dan ya Allah masukkanlah ia dan keluarganya kedalam syurga FirdausMu serta jauhkanlah ia dan keluarganya dari azab nerakaMu. Sesungguhnya ya Allah, hanya kepada Engkau kami sembah dan hanya kepada Engkau sahajalah kami meminta pertolongan. Ya Allah jika rezeki pembaca blog ini masih diatas langit, turunkanlah ia, jika rezekinya di dalam bumi, keluarkanlah ia, jika rezekinya jauh, dekatkanlah ia, jika rezekinya haram, sucikanlah ia dan jika rezekinya sukar, Engkau permudahkanlah ia” Ya Allah kurniakanlah kepada kami segala kebaikan yang Engkau kurniakan kepada hamba-hamba Mu yang soleh.

04 Mei 2011

Andai dapat ku undurkan masa

Beberapa hari ni aku rasa xberapa selesa......entah apa yang ada dalam fikiran......apa saja yang aku lakukan serba xkena......gundah gulana.......hati, mengapa debaran kian terasa.....apa maksud sebalik debar ini?


                              apa kaitan debaran dihati dengan handset ni pulak ek?

 rupe2nye ada yang sedang mencari.....dari pagi hingga ke petang dok berdering je handset kt atas tu.......kami berbalas sms, berbual, macam2 yang dibualkan......bergelak ketawa seolah2 tiada apa yg terjadi.......namun dalam tawa yang ku pamerkan, hati ini sedang menangis.......betapa aku amat merinduinya.......dan betapa cerianya suara die dihujung talian.........mungkinkah dia gembira kerna dapat mendengar suaraku? hanya dia yang tahu.....andailah dapat kuundurkan masa, xkan kubiarkan hati ini terluka.......kerna luka yang ditinggalkan hingga kini masih terasa sakitnye......

kelmarin yang indah,
masih kukuh dalam ingatan,
kenangan kita bersama,
suka duka bergembira,
ibarat merpati dua sejoli........
     semalam, 
     bagaikan taufan melanda,
     meski tiada yang meminta,
     kita tetap akur pada ketentuanNYA......
          hari ini,
          saat aku cuba melupakan,
          saat aku mula bangkit mencari kekuatan,
          saat aku mulai tersenyum lagi,
          kau hadir,
          menggamit aku pada kenangan silam,
          memujuk dan merayu,
          sedaya upaya mu mengambil hatiku......

sesungguhnya aku xberdaya, untuk meletakkan dirimu jauh dari hati ini......andai dapat kuundurkan masa, mungkinkah semua ini xkan terjadi?





mungkinkah hati ini masih untukmu.......?????

Tiada ulasan:

Catat Ulasan