‘Ya Allah, rahmatilah pembaca blog ini, sihatkan ia, ampunilah dosa-dosanya, berkatilah amalannya, janganlah Engkau balikkan hatinya setelah Engkau beri petunjuk dan hidayah kepadanya dan ya Allah masukkanlah ia dan keluarganya kedalam syurga FirdausMu serta jauhkanlah ia dan keluarganya dari azab nerakaMu. Sesungguhnya ya Allah, hanya kepada Engkau kami sembah dan hanya kepada Engkau sahajalah kami meminta pertolongan. Ya Allah jika rezeki pembaca blog ini masih diatas langit, turunkanlah ia, jika rezekinya di dalam bumi, keluarkanlah ia, jika rezekinya jauh, dekatkanlah ia, jika rezekinya haram, sucikanlah ia dan jika rezekinya sukar, Engkau permudahkanlah ia” Ya Allah kurniakanlah kepada kami segala kebaikan yang Engkau kurniakan kepada hamba-hamba Mu yang soleh.

29 Mei 2011

moh kite ke laut

Hari jumaat yang lepas, awal2 pagi lepas subuh dah bergegas siap nak ke laut……hehehehe jangan xpercaya tau…..tapi jangan pulak terpedaya hehehehehehe………cite nye macam nih…..
Minggu lepas rakan sepejabat bagitau ada satu tempat boleh dapat ikan murah2 punye….so aku pun apa lagi excited la mendengarnya….. tunggu punya tunggu tiba lah hari yang dinantikan…..belum kul 8am aku dah terjongok kt shell tunggu member nih….. hujan renyai2 ditambah pulak hawa dingin bersuhu rendah tambah lagi dengan xcukup tidonye….huuuu bestnye kalau dapat sambung tido nih…..
Tup2 sedang aku melayan lagu yang rancak berkumandang diradio hensetku berbunyi…..
“ko kt mane bed? Aku dah kt dalam nih” hadoi aku tunggu kt luar die terus kedalam pulak…….pantas tanganku memadamkan semua yg menyala, keluar sambil meninjau cek mek nih…mana pulak…..jauh gak aku jalan kaki dari tempat parking……
Sampai je kt tempat yang dinyatakan….mak aih ramainye….aku xgalak sangat tengok orang sebab aku mai nak tengok ikan…..gila sekejap bile tengok ikan BESOR2 wa cakap lu…..eeeeeeiiiiiii geramnye……mulut aku pun apa lagi….ish sedap nih kalau masak asam pedas…..jalan lagi…..uiiiii bestnye kalau masak kari nih…..haahahahahahahahaha leka tengok ikan yang segar2 dan BESOR2 sampai aku xhengat langsung nak amik gambar…..selalunye kemana aku pegi xlupe nak snap…..tapi ikan2 kt tepi laut nih betul2 buat aku lupe diri seketika…….


 
Inilah hasilnye lebih kurang sejam dok jalan pusing2 tengok ikan……(tengoknye lebih dari memilih)…….dan setiap satunye aku dah siapkan awal2 menu nye…..cencaru sekilo (untuk wat ikan bakar cicah air asam & masak sambal)……selar halus sekilo ( goreng bertumis cili & pais)……selar kuning (asam pedas & goreng kicap)……sotong sekilo (rencah sayo & tumis berlada @ goreng kunyit)…….next time kite cite lagi menu lain…..
Thanx to my friend coz mengajak aku ke PASAR NELAYAN nih…..banyak gak hasil tangkapan aku hehehehehe……dan jangan xpercaya….semua ni aku beli hanya dengan harga RM20 sahaja…..berbaloi kan…..nak pegi lagi….next time pegi nak amik gambor pulak…..suke tengok ikan2 yang besor tu……

1 ulasan: