‘Ya Allah, rahmatilah pembaca blog ini, sihatkan ia, ampunilah dosa-dosanya, berkatilah amalannya, janganlah Engkau balikkan hatinya setelah Engkau beri petunjuk dan hidayah kepadanya dan ya Allah masukkanlah ia dan keluarganya kedalam syurga FirdausMu serta jauhkanlah ia dan keluarganya dari azab nerakaMu. Sesungguhnya ya Allah, hanya kepada Engkau kami sembah dan hanya kepada Engkau sahajalah kami meminta pertolongan. Ya Allah jika rezeki pembaca blog ini masih diatas langit, turunkanlah ia, jika rezekinya di dalam bumi, keluarkanlah ia, jika rezekinya jauh, dekatkanlah ia, jika rezekinya haram, sucikanlah ia dan jika rezekinya sukar, Engkau permudahkanlah ia” Ya Allah kurniakanlah kepada kami segala kebaikan yang Engkau kurniakan kepada hamba-hamba Mu yang soleh.

17 Mei 2011

soal hati

Saban hari aku cuba untuk melupakan….. namun hati ini seakan tidak mengizinkan….acapkali aku cuba untuk tidak menangis lagi….bukan ini yang aku mahukan….namun airmata ini tak pernah penat untuk mengalir….sering aku cuba untuk ketawa, bergembira, ceria bersama teman, tapi tetap juga hati ini menangis…..sendiri…..
Aku cuba yakinkan hati ini, bahagia tetap akan kumiliki jua…..bersabarlah…..hari demi hari xputus2 kupanjatkan doa demi secebis bahagia…..ku lemparkan jauh setiap kerinduan yang bertamu dalam diri….seketika Cuma aku lupa dan rindu itu datang lagi…..apa lagi yang harus ku lakukan?
Hati….bukakanlah pintu mu….redhakan lah setiap yang berlaku….berdirilah di bumi nyata……hadapilah realiti….usah dikenangkan kisah duka…..biarkan semalam berlalu bersama hembusan angin…..berikan ruang untuk bahagia itu hadir…..berikan ruang untuk aku kecapi kegembiraan…..
Tak pernah terfikir olehku, tak sedikitpun ku bayangkan……kau kan pergi tinggalkan ku sendiri…..begitu sulit kubayangkan, begitu sakit kurasakan…..kau akan pergi tinggalkan ku sendiri…….setelah kau sandarkan kasih sayangmu begitu dalam…..sungguh ku tak sanggup ini terjadi kerna ku sangat cinta……inilah saat terakhirku bersamamu,  jatuh airmataku menangis pilu…. hanya mampu ucapkan semoga kau bahagia kasih……
Satu jam saja ku telah bisa cintai kamu dihatiku……namun bagiku, melupakanmu memerlukan waktuku seumur hidup…..satu jam saja ku telah bisa sayangi kamu dihatiku….. namun bagiku, melupakanmu memerlukan waktuku seumur hidup di nantiku……


Tiada ulasan:

Catat Ulasan